DEN ABSOLUT BÄSTA KVÄLLEN I MITT LIV.

Oh herrrrrrre guuuuuuuuud. Det går verkligen inte att beskriva med ord hur min kväll var igår, hur det kändes. Igår kväll va en dream-come-true för mig. Jag har drömt om att få se Metallica live sen jag fastnade för deras musik när ja va 13-14 år. Igår va helt jävla magiskt, overkligt, fantastiskt, UNDERBART! Kan inte fatta att jag har sett dem, mina älsklings gubbar! Nyp mig i armen någon!?

Dagen började med igår att ja inte kunde somna kvällen innan + att ja vaknade alldeles för tidigt också, så pirrig och förväntansfull var jag. Så vid 1 tiden kom jag och Jessa fram till kön. Där stod vi och en massa killar (de va faktiskt inte så många tjejer där) i ungefär 3 timmar och svettades ur all vätska som fanns i kropparna på oss.
Sen blev det ääääntligen insläpp kl 4 typ. Lite kalabalik men väl inne hamnade vi längst fram i publiken(!!) (om man bortser från dem som stod framför oss i en egen "hage" som hade VIP band). Så där fick vi stå ytterligare 2 timmar innan det hela började.

Hittade en kompis längs med staketet också! ca 15 m ifrån där jag stod. Lite roligt att hitta en person man kände bland 55 696 personer.

Anthrax va okej, Megadeth sög och Slayer, ja då vaknade människorna som stod bakom oss. De va som mest knökat när slayer spelade, då kände vi ett redigt tryck från dem som va bakom oss. Jag som har trott att ja skulle bli ihjäl krossad/trampad kunde stå där lugnt och fint, de va inget som helst tryck alls, trångt var det! Men man klämdes inte ihjäl.

Sen..... SEN KOM METALLICA !! Och de går fan inte att beskriva, de va bäst, de va otroligt häftigt, ja orden räcker fan inte till. Kan fortfarande inte fatta att jag har sett dem live. Jag tänker åka och se dem igen om jag så måste åka utomlands, för de va UTAN TVEKAN den bästa konserten jag varit på! Metallica körde fan över Ullevi!!!



Jag ska för övrigt gifta mig med James. Eller åtminstånde bli hans groupie eller älskarinna eller nått. Gillar i vanliga fall inte äldre män men när de gäller James så skulle jag aldrig säga nej! Kan titta på honom i evigheter. OCH HANS RÖST. OMG. ME LOVE. En otroligt häftig snubbe.

De va en sjukt bra show överhuvudtaget, de va verkligen en grym konsert. JAG VILL SE MEEEEER. Så sjukt häftigt... Ja, nu tror jag ni har fattat hur stort detta va för mig, haha. Men stod upp i ungefär 10 timmar igår, så hade redigt ont i ryggen och fötterna. Men efter en natts sömn så gick det över. Om inget annat så gjorde det mig ingenting att de gjorde ont, för det var så värt det! Och det var värt all väntan med dessutom.

Nu ska jag och lilla familjen bege mig till Ullared! Må va lite seg i kroppen men de får va hänt. Nu ska jag shoppa nödvändigheter. TJINGELING.

P.s. Jag kommer prata om detta i flera veckor fram över.... Bara så ni är förberedda ;)


Kommentarer
Postat av: jennifer

va bra att du hade kul :D

2011-07-04 @ 14:49:25
URL: http://keepitugly.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0