Kvälls tankar

Har ni tänkt på det (mindre) fantastiska fenomen där man gillar en person som inte verkar ha samma intresse för dig, medans det finns en ytterligare person som gillar dig, men som du inte gillar tillbaks på det sättet. Ja, klart att ni har. Jag tror det har hänt en del personer.
Jag blir personligen så sjukligt frustrerad på sådana här situationer. Självklart så får man inte allt man vill ha, så brukar det ju faktiskt vara. Men ibland har man ju turen att kunna vända på det. MEN det är fortfarande frustrerande. Jag är absolut inte otacksam över att någon i världen gillar mig - tvärt om! Jag blir ju glad, klart man vill ha någon som tycker om en. Men om känslorna inte är besvarade, ja.. Då blir det ju lite problem! 
Och det där med att ens egna känslor inte är besvarade.. Inte så roligt det heller.

Det är som en himla triangel, matematik kan man säga! Du vet ju själv hur det känns när den du gillar inte har samma intresse för dig, på så vis lär man sig att vara snäll mot denne som gillar dig men som du inte gillar tillbaks.. Fattar ni? Man lär sig känna empati för människor eftersom man själv kan vara i en liknande situation.

Men om vi utvecklar det jag först pratade om. I fall den personen du gillar dessutom kanske inte är den snällaste av alla gossar som finns i världen, medans den som är intresserad av dig är den snällaste varelsen på hela jorden. VARFÖR är denne bad boyen så himla mycket mer attraktiv än snällisen? Jag misstänker att de har att göra med att man vill ha spänning i sin relation, men vill ha drama och man vill att det ska hända saker. I en relation med en snällis så kan man nog tro att det lätt blir långtråkigt. Och faktiskt så håller jag nog med om det. Jag hatar bad boysen samtidigt som jag bara älskar dem.

Kärlek... och KILLAR.. Jag förstår mig inte på dem, egentligen borde jag ha en lååång paus ifrån båda delarna men ack det är så svårt. Det är ett himlans jobbigt beroende som jag tror inte kommer bli av med någonsin. Men, ibland har kärleken och killarna sina ljuspunkter.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Pf.. Saken är den att när killen bara slänger sig över en o praktiskt taget skriker vånat: I'M YOURS!! blir det otroligt osexigt och man får inte jaga. Därav blir det tråkigt från allra första början.

Sen, det man inte kan få, MÅSTE man bara ha(därav den stora attraktionen till the bad boy)..

Sen efter en stunds jagande när man har det man sökte efter är det kul för en stund, sen tröttnar man.. O går vidare på nästa jakt!

2011-09-21 @ 19:57:43
URL: http://blackpaws.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0